Jak działa siłownik beztłoczyskowy Parker?

Jak działa siłownik beztłoczyskowy Parker?

Siłownik beztłoczyskowy Parker jest komponentem pneumatycznym zdolnym do przemieszczania ładunku po ścieżce liniowej za pomocą sprężonego powietrza. Podczas gdy tradycyjny cylinder pneumatyczny wykorzystuje tłoczysko do popychania lub wyciągania ładunku z tłoka, cylinder bez tłoczyska przesuwa ładunek wzdłuż tłoka. Daje to główne zalety posiadania tej samej długości skoku na mniejszej przestrzeni, braku wyboczenia pręta przy dużych obciążeniach lub długich skokach, i zapewnia tę samą siłę w obu kierunkach. Siłownik beztłoczyskowy Parker jest najczęściej używany do takich zastosowań, jak przenoszenie materiałów, ładowanie, podnoszenie, cięcie wstęgi itp.

Jakie są typy cylindrów bez tłoczyska?
Istnieją trzy główne typy cylindrów bez tłoczyska, z których wszystkie odnoszą się do sposobu połączenia tłoka z nośnikiem, aby umożliwić ruch ładunku.

Magnetyczne: istnieje połączenie magnetyczne między tłokiem a nośnikiem. Pozwala to na szczelny cylinder. Należy jednak martwić się o odłączenie i rotację nośnika. Kabel: Kabel jest podłączony do tłoka, a za pomocą koła pasowego na każdym końcu łączy się z nośnikiem. Jest to bardzo prosta konstrukcja, jednak zużycie kabla powoduje niespójne pozycjonowanie i mogą wystąpić wycieki z rozciągniętych kabli.

Szczelinowy: Na długości cylindra znajduje się szczelina z wewnętrznym i zewnętrznym metalowym paskiem, aby zapobiec wyciekom. Daje to nośnikowi bezpośrednie mechaniczne połączenie z tłokiem. To pozwala im być najbardziej wszechstronnymi i szeroko stosowanymi.

Jak działa siłownik beztłoczyskowy marki Parker?
Wewnętrzny tłok porusza się w cylindrze i napędzany jest sprężonym powietrzem. W zależności od ciśnienia powietrza w każdym otworze tłok porusza się w obu kierunkach wzdłuż długości cylindra. Tłok jest przymocowany do nośnika. Ten nośnik podtrzymuje zamontowany ładunek i porusza się z tłokiem. Metalowe opaski pozwalają nośnikowi poruszać się do przodu i do tyłu, tworząc niezawodne uszczelnienie szczeliny cylindra. Pod nośnikiem opaski są wygięte od szczeliny, aby umożliwić połączenie między tłokiem a nośnikiem. Na obu końcach znajduje się regulowana amortyzacja końcowa, aby zapobiec twardym zatrzymaniom po pełnej długości przesuwu na zaślepkach.