Pozycjonowanie stron – niech Cię zauważą!

Jeśli zastanawiasz się, co oznacza skrót EAT w cudownie złożonym świecie wyszukiwania Google, prawdopodobnie nie jesteś sam! Skrót EAT oznacza wiedzę, autorytet i wiarygodność, z których wszystkie służą jako wytyczne do oceny idealnej strony internetowej, czyli tej dobrze pozycjonowanej. Dobra strona internetowa będzie wysokiej jakości i będzie miała większą szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania – brak EAT oznacza, że ​​Twoje strony internetowe mogą być oznaczone jako niezgodne ze standardem, a niewidoczne w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego EAT jest ważny w działaniach takich jak pozycjonowanie stron? Jeśli chcesz, aby Twoje SEO na stronie było dobre lub lepsze, musisz mieć lepsze EAT niż konkurencja w niektórych niszach i jest to ważne do zapamiętania. Gdy patrzymy na pozycjonowanie stron internetowych, nie wszystkie strony są uważane za równe lub klasyfikowane w wynikach wyszukiwania według ustalonych kryteriów. Niektóre z nich mogą wymagać więcej EAT od innych, w zależności od znaczenia informacji, które dostarcza strona internetowa.
Czy muszę poprawić EAT na mojej stronie?
Kiedy mówimy o autorytecie, wiarygodności i wiedzy specjalistycznej, niekoniecznie dotyczy to każdej strony internetowej. Jeśli na przykład masz stronę internetową, która publikuje informacje o twoim hobby i własne obiektywne opinie na jego temat, to EAT prawdopodobnie nie będzie mieć zastosowania, chyba że to, co powiesz na swoim blogu, może potencjalnie wyrządzić komuś krzywdę lub stracić znaczne kwoty pieniędzy.

Jak YMYL odnosi się do EAT?
Wyszukiwarka Google stosuje swój przewodnik oceny do witryn, które publikują informacje, które mogą być potencjalnie szkodliwe dla twojego bogactwa lub zdrowia. W tym miejscu pojawia się kolejny skrót YMYL. YMYL oznacza strony internetowe, Twoje pieniądze lub Twoje życie. Na przykład, jeśli zbudujesz stronę internetową z prośbą o zainwestowanie milionów złotych bez EAT, prawdopodobnie Twoja strona otrzyma najniższą ocenę jakości i pozycjonowanie stron pójdzie na nic. To samo będzie miało zastosowanie, jeśli masz stronę internetową, która prowadzi ludzi, jak robić neurochirurgię i nie masz do tego kwalifikacji, byłoby to uważane za złe (i nie tylko dla pacjenta!). Do tej pory możesz być zaniepokojony brakiem EAT w witrynie, a tym bardziej, jeśli Twoja witryna nie wygląda najlepiej w wynikach wyszukiwania – czyli jest słabo pozycjonowana. Powodem może być to, że twoja konkurencja ma lepsze EAT niż twoja strona. Co zatem można zrobić, aby poprawić EAT na mojej stronie? Odpowiedzialność! Strona YMYL musi być w stanie wziąć odpowiedzialność za to, co publikuje. Oznacza to, że musi zostać komuś przypisany. Informacje kontaktowe powinny być dostępne na każdej stronie witryny i nie ma wątpliwości, kto jest ich właścicielem. Ważna jest także strona O nas. Dobrym pomysłem jest również posiadanie polityki prywatności i polityki zwrotów w witrynach e-commerce, ponieważ Google przykłada dużą wagę do nich, gdy witryny reklamują się na swojej platformie Google Ads.