Wybierz biura rachunkowe Białołęka

Wybierz metodę księgową z biura rachunkowego Białołęka. Konfigurując system księgowy dla nowej firmy, musisz wybrać metodę rejestrowania transakcji. Istnieją dwie główne metody rachunkowości: gotówka vs. zasada memoriałowa. Każda metoda wykorzystuje inny system rejestrowania przychodów i wydatków.

Podstawa gotówkowa:
Metoda kasowa jest najprostszym sposobem prowadzenia rejestrów. Dzięki rachunkowości kasowej rejestrujesz dochód, gdy otrzymujesz pieniądze od klienta. Na przykład rejestrujesz przychody, gdy klient wręcza Ci gotówkę za produkt. Rejestruj wydatki, płacąc je za pomocą rachunkowości kasowej. Na przykład, rejestruj wydatek, gdy wysyłasz sprzedawcy czek na zapłatę za zapasy.

Narzut:
Jeśli zdecydujesz się nie stosować metody opartej na gotówce, możesz zastosować rachunkowość memoriałową, którą prowadzi biura rachunkowe Białołęka. Metoda memoriałowa jest trudniejsza niż metoda kasowa. Musisz użyć systemu księgowania podwójnego zapisu i zarejestrować dwa wpisy dla każdej transakcji. Dzięki metodzie memoriałowej rejestrujesz przychód podczas sprzedaży. Na przykład rejestruj dochód, kiedy wystawiasz fakturę klientowi. Rejestruj wydatki, gdy je poniesiesz, z rozliczaniem memoriałowym. Na przykład rejestruj wydatek po otrzymaniu faktury od dostawcy. Każda metoda księgowa, którą stosuje biura rachunkowe Białołęka ma zalety i wady. Niektóre firmy korzystają z metody kasowej, podczas gdy inne korzystają z memoriałowości. Zbadaj obie metody, zanim wybierzesz tę, która będzie używana w nowej firmie.

Zdecyduj, jak będziesz rejestrować transakcje!
Po wybraniu metody księgowej jaką biura rachunkowe Białołęka będzie miało stosować, dowiedz się, jak będziesz rejestrować transakcje. Jako właściciel małej firmy masz kilka opcji wykonywania zadań księgowych. Możesz rejestrować transakcje ręcznie, wynająć księgowego lub korzystać z oprogramowania księgowego.

Nagrywaj ręcznie:
Ręczne rejestrowanie transakcji jest najtańszym rozwiązaniem księgowym. Ale zajmuje to dużo czasu w tygodniu roboczym. Spędzisz wiele godzin rejestrując transakcje i wykonując obliczenia. Ręczne rozliczanie czyni książki bardziej podatnymi na błędy niż inne metody. Zatrudnij księgowego Jeśli zatrudnisz księgowego, nie musisz się martwić o zarządzanie książkami. Księgowy opracuje dla ciebie sprawozdania finansowe i obliczy sumy. Możesz zatrudnić wewnętrznego księgowego lub zlecić zadania związane z prowadzeniem dokumentacji. Należy pamiętać, że zatrudnienie księgowego jest często bardzo drogie dla małej firmy. Użyj oprogramowania księgowego. Jako właściciel nowej firmy możesz chcieć używać oprogramowania księgowego do prowadzenia dokumentacji. Biuro rachunkowe w Białołęce może rejestrować transakcje bez potrzeby zatrudniania wewnętrznego księgowego. Oprogramowanie automatyzuje proces księgowy, zapewniając usprawnione książki i dokładne obliczenia.