Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać przy wycenie przedsiębiorstwa i firmy, jest to, że istnieje wiele różnych metod wyceny. Niektóre metody mogą być ważniejsze jako czynnik, podczas gdy inne mogą przyjrzeć się bliżej „wartości rynkowej” na podstawie innych podobnych aktywów, które zostały ostatnio sprzedane. Wycena firmy może być radykalnie inna w zależności od tego, kto faktycznie dokonuje oceny, a prawda jest taka, że Twoja firma jest warta tego, co ktoś jest skłonny za nią zapłacić. Istnieje jednak wiele czynników tradycyjnie branych pod uwagę przy obliczaniu wartości istniejącej działalności. Poniżej wyszczególniliśmy kilka najczęstszych. Należy pamiętać, że ten blog nie jest przeznaczony jako porada prawna dla konkretnej transakcji biznesowej, ani ta lista nie obejmuje wszystkich stron. Można wziąć pod uwagę wiele innych czynników i ważne jest, aby wykwalifikowany prawnik doradzał ci w twoich wyjątkowych okolicznościach. Jeśli jesteś zainteresowany kupnem lub sprzedażą firmy, skontaktuj się z kancelarią, która wykona wycena firmy.
Perspektywy wzrostu jest istotna. Ten czynnik analizuje, jak duży potencjał firma musi wzrosnąć w przyszłości. Ten aspekt wyceny może uwzględniać perspektywy rozwoju firmy jako firmy niezależnie od branży i opartej na unikalnym potencjale firmy, a także może oceniać potencjał wzrostu firmy w oparciu o jego branżę. Tak więc, jeśli masz model biznesowy o wysokim potencjale wzrostu lub jeśli działasz w branży, która prawdopodobnie odnotuje znaczny wzrost, czynniki te mogą zwiększyć wartość firmy, więc i wycena firmy będzie lepsza.